Четверг
19-Окт-2017
21:08
Приветствую Вас Гость
RSS
 
"ЧАРІВНА КВІТКА"
Государственное учреждение " Луганское дошкольное   учреждение  ясли-сад комбинированного типа № 121"
Главная Регистрация Вход




Меню сайта

Категории раздела
Советы логопеда [10]
Психологический портал [6]
Методическая копилка [9]
Умеем сами - поделимся с вами [6]

Наш опрос
Какой подарок на день рождения лучше дарить в детском саду?
Всего ответов: 41

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0




Форма входа

    

  

Главная » Статьи » Методическая копилка

Як визначити готовність дитини до школи. Поради батькам

1. Соціально-психологічна готовність до школи:
учбова мотивація (хоче йти в школу; розуміє важливість і необхідність учення; виявляє виражену цікавість до отримання нових знань);
уміння спілкуватися з однолітками і дорослими (дитина легко вступає в контакт, неагресивний, уміє знаходити вихід з проблемних ситуацій спілкування, визнає авторитет дорослих);
уміння прийняти учбове завдання (уважно вислухати, з потреби уточнити завдання).
2. Розвиток шкільно-значущих психологічних функцій:
розвиток дрібних м'язів руки (рука розвинена добре, дитина упевнено володіє олівцем, ножицями);
просторова організація, координація рухів (уміння правильно визначати вище - нижче, вперед - назад, зліва - справа);
координація в системі очей - рука (дитина може правильно перенести в зошит простий графічний образ - узор, фігуру - зорово сприйманий на відстані (наприклад, з книг);
розвиток логічного мислення (здатність знаходити схожість і відмінності різних предметів при порівнянні, уміння правильно об'єднувати предмети в групи за загальними істотними ознаками);
розвиток довільної уваги (здатність утримувати увагу на виконуваній роботі протягом 15-20 хвилин);
розвиток довільної пам'яті (здібність до опосередкованого запам'ятовування: пов'язувати матеріал, що запам'ятовується, з конкретним символом /слово - картинка або слово - ситуація).

Які вимоги пред'являє школа до розвитку мови дитини?
Уміння правильно вимовляти всі звуки мови і розрізняти їх на слух;
Уміння вживати різні частини мови точно по сенсу;
Уміння використовувати в мові синоніми, антоніми, іменники з узагальнюючим значенням;
Уміння відповідати на питання і задавати їх;
Уміння самостійно передавати зміст літературних текстів;
Уміння складати розповіді про предмети (за планом, запропонованому дорослим, по картинці, по серії сюжетних картинок);
Кругозір (уявлення дитини про світ достатньо розгорнене, розвинена пам'ять, увага, інші інтелектуальні здібності).

З шести або з семи років потрібно віддавати дитину в 1 клас?
Однозначно відповісти на це питання не можна, оскільки необхідно враховувати ряд чинників, що визначають підготовленість дитини до навчання. Саме від того, наскільки дитина розвинена фізично, психічно, розумово і особово, а також як стан здоров'я дитини, і залежатиме, з якого віку йому необхідно почати навчання в школі. Має значення весь комплекс чинників, що визначають рівень розвитку дитини, при якій вимоги систематичного навчання не будуть надмірними і не приведуть до порушення його здоров'я.
Нагадаємо, що у дітей, не підготовлених до систематичного навчання, важче і довше проходить період адаптації (пристосування) до школи, у них набагато частіше виявляються різні труднощі навчання, серед них значно більше неуспішних, і не тільки в першому класі.Добре підготовлена до школи дитина повинна уміти планувати свою діяльність:
- якщо дитина може поставити мету і досягти її – ми говоритимемо про високий рівень планування;
- якщо малюк, поставивши мету, здійснить її лише частково, - це середній рівень планування;
- якщо дії дитини абсолютно не відповідають поставленій меті або дитина діє хаотично, абсолютно не намагаючись досягти мети, ми маємо справу з низьким рівнем розвитку даної якості.
Дуже важлива характеристика готовності до школи – це уміння контролювати результат своїх дій:
- якщо дитина може самостійно порівняти результат своїх дій з поставленою раніше за мету, можна вважати, що у нього високий рівень контролю;
- якщо дитині вдається це тільки частково, за участю дорослих, можна говорити про середній рівень розвитку функції контролю;
- якщо дитина абсолютно нездатна співвіднести свої результати з поставленим завданням – це низький рівень розвитку контролю.
Мотивація навчання, як прагнення знаходити приховані властивості предметів, закономірності у властивостях навколишнього світу і їх використання – обов'язкова умова готовності дитини до школи.
- При низькому рівні розвитку даної характеристики малюк орієнтується тільки на безпосередньо доступні органам чуття властивості предметів.
- Якщо дитина прагне використовувати деякі узагальнені властивості навколишнього світу, ми констатуємо середній рівень розвитку мотивації учення.
- При високому рівні розвитку учбової мотивації у дитини спостерігається явне прагнення знаходити приховані від безпосереднього сприйняття властивості навколишнього світу, визначати закономірності і використовувати їх в своїй діяльності.
Розглядаючи рівень розвитку мислення, ми повинні мати на увазі наступне:
- високий рівень розвитку інтелекту характеризується умінням слухати іншу людину, виконувати такі логічні операції, як аналіз, узагальнення, порівняння, класифікація словесних понять;
- при середньому рівні розвитку інтелекту операції порівняння і узагальнення виконуються без помилок, а складніші операції - аналіз, синтез, абстракція і конкретизація – з помилками;
- дитина з низьким рівнем демонструє явну відсутність уміння слухати іншої людини, припускається численної помилки у виконанні логічних операцій, як простих, так і складніших.

 

Які критерії готовності дитини до навчання в школі?
До початку навчання в школі у дитини повинні бути розвинені елементарні математичні уявлення.                                                                                                                      Вона повинен знати:
склад чисел першого десятка (з окремих одиниць і з двох менших чисел);
як одержати число першого десятка, додаючи одиницю до попереднього і віднімаючи одиницю з наступного за ним в ряду;
цифри 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9;
знаки +, - =, >, <;
назва поточного місяця, послідовність днів тижня;
Він повинен уміти:
називати числа в прямому і зворотному порядку;
співвідносити цифру і число предметів;
складати і вирішувати задачі в одну дію на складання і віднімання;
користуватися знаками арифметичних дій;
вимірювати довжину предметів за допомогою умовної міри;
складати з декількох трикутників, чотирикутників фігури більшого розміру;
ділити круг, квадрат на 2 і 4 частини;
орієнтуватися на аркуші паперу в клітинку.
До початку навчання в школі у області розвитку мови діти повинні уміти:
будувати складні речення різних видів;
складати розповіді по картині, серії картинок, невеликі казки;
знаходити слова з певним звуком;
визначати місце звуку в слові;
складати речення з 3-4 слів;
членувати прості речення на слова;
членувати слова на склади (частини);
розрізняти різні жанри художньої літератури: казку, розповідь, вірш;
самостійно, виразно, послідовно передавати зміст невеликих літературних текстів, драматизувати невеликі твори.
У області уявлень про навколишній світ:
уміти розрізняти за зовнішнім виглядом рослини, поширені в даній місцевості;
мати уявлення про сезонні явища природи;
знати свою домашню адресу, прізвище, ім'я, по батькові батьків.

Категория: Методическая копилка | Добавил: gazolina (10-Ноя-2010)
Просмотров: 658 | Рейтинг: 5.0/12
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
 
Календарь
     
Друзья сайта
  • Сайт начальных классов СШ №48
  • Сайт учителя-логопеда Ковалевой И. В.
  • Региональная благотворительная организация "Адреса милосердия"
  • Освітній портал міста Луганська
  • Библиотека логопеда
  •   

     

    Рейтинг сайтов Луганска и Луганской области

              Рейтинг сайтов Луганска и Луганской области

        


     
                                                                                                                                    
    Copyright MyCorp © 2017